צילום קולינריה

בעידן של רשתות חברתיות וסמארטפונים, כמעט כל אחד מאיתנו מצא את עצמו לפחות פעם אחת בחייו מצלם (או מנסה לצלם) מנה של אוכל שהוא הכין או הזמין במסעדה

לשמחתי, בתור צלם קולינארי, אני יכולה להעיד שצילום קולינריה הוא הרבה מעבר לתמונה של מנה שצולמה בסמארטפון. אז מהו בדיוק צילום קולינריה מה היתרונות של צילום אוכל ובמה הוא שונה?

צילום קולינרי הוא האומנות של צילום מזון על סוגיו השונים, החל מחומרי גלם ומצרכים, שלבי הכנה וכו, ועד מנות מוגמרות, משקאות, קינוחים ועוד.

מטרת הצילום הקולינארי היא להחמיא לנושא המצולם ולגרום לצופים בתמונות לרצות לאכול את אותם המאכלים השונים.

ישנם מספר פרמטים המשפיעים על איכות התוצר הסופי של התמונות ומהווים כלים עבור כל צלם קולינארי, פה בחרתי לפרט את החשובים ביותר עבורי.

עדשות בצילום קולינריה

מבחינה טכנית, אחד הרכיבים החשובים ביותר עבור צלם קולינריה בצילום תהיה בחירת העדשה.

כאשר ההתלבטות הראשונה של הצלם קולינרי תהיה בחירת זווית הצילום של העדשה (רחבה או צרה). ההבדל בנראות של התמונה הסופית בין סוגי העדשות הוא משמעותי.

ברוב המקרים, כשמדובר בצילום קולינרי, סוג העדשה אותה אני אבחר תהיה עדשת מאקרו, שמאפשרת לכידה של פרטים ברמה גבוהה יותר מאשר עדשות שאינן מוגדרות כעדשות מאקרו.

תאורה בצילום קולינריה

רכיב נוסף וחשוב ביותר בצילום קולינריה היא התאורה.  בתאורה, יצטרך צלם קולינרי לתת את הדעת בנוגע להמון דברים שקשורים לאור כמו: עוצמת האור, כיוון מקור האור, כמות מקורות האור, רמת הריכוך של האור ועוד.

כל אחד מהדברים הללו הוא קריטי מאד לנראות התוצאה הסופית. היופי הוא שניתן לשלוט באור ולעצב אותו איך שרוצים. 

מצלמה מקצועית:

כדי להגיע לתוצאות איכותיות יש צורך במצלמה מקצועית. 

מצלמה מקצועית תתאפיין בעיקר ככזו בעלת חיישן גדול שמאפשר לכידה טובה ככל שניתן של פרטים במנה המצולמת. 

עריכת תמונות של צילום קולינרי:

עריכת התמונות היא שלב שמגיע אחרי הצילומים עצמם ומאפשר לקחת את חומרי הגלם, שלרוב יגיעו בצורת קובץ עם נפח גדול וצבעים דהויים אבל כזה שמכיל בתוכו כמות מידע מאד גדולה שמאפשר לחלץ ממנו פרטים. למעשה התהליך הזה מזכיר ליטוש של יהלום גולמי. 

לרוב בצילום מזון או צילום מנות אני בעיקר מתעסק עם הצבעים של התמונה ופחות עם הוספה, או הסרה של פריטים משום שכבר בתהליך הצילום עצמו אני משתדל להגיע למוצר מדויק.

צילום קולינריה

מטרתו של הצילום הקולינארי:

אם היו שואלים אותי מה לדעתי מטרתו של צילום קולינריה. התשובה שלי הייתה: להגיע בסוף התהליך לתמונה שמי שיצפה בה יגיד שהתמונה עושה לו חשק או מגרה אותו ומעוררת רצון לאכול או לשתות את מה שבתמונה.

שימושים לצילום קולינארי:

כל עסק ששוכר את שירותי עבור צילום קולינארי עושה שימוש שונה בתמונות. 

עיקר התמונות בתקופה בה אנו חיים מיועדות עבור עולמות הדיגיטל, כאשר העיקריות הן המדיות החברתיות ואתרי אינטרנט אבל לא רק. 

ניתן גם להשתמש בתמונות לצרכי פרסום בעולמות הדפוס, כמו למשל עיתונים, חוברות מתכונים וכו'.

אם התעניינתם בצלם קולינרי, עוד יכול לעניין אתכם: